24 Haziran 2015 Çarşamba

Sinematografi 1

Filmlerde beni büyülen; işte bu sanat! dedirten bir özellik var ki o da sinematografi.., Bu konuya zaafım var; bu yüzden ben de bir liste hazırlamak istedim. En iyi sinematografiye sahip filmler listesi karşınızda..


1- The Night of the Hunter / 1955

Bu film Robert Mitchum tarafından verilen bir oyunculuk ve Charles Launghton tarafından verilen yönetmenlik dersi olmasının yanı sıra; sinematografi mi dediniz? Buyrun dibine kadar diyen, hak ettiği takdiri zamanında görememiş olsa da bizlerce hakkı teslim edilen bir klasik, Bakar mısınız şu anların güzelliğine..





































2- Tüm Stanley Kubrick Filmleri

Stanley Kubrick' in her filminde milimetre düzeyinde mükemmelik görüyorum. Tamam burada "tüm filmleri" derken biraz torpil kokusu alınmış olabilir; ama aynı sahneyi 127 defa tekrarlatan; tek bir sahneye özel tablo hazırlatan bir adamdan söz ediyoruz!























3- The Assasination of Jesse James by the Coward Robert Ford / 2007

Benim yine dilim tutuldu galiba...























4- The Fountain / 2006

Darren Aronofsky filmlerinde sinematografiyi güçlü kullanan bir yönetmen olduğundan filmleri arasında gidip geldim; ancak The Fountain muazzam görselliğiyle ipi göğüsleyen film oldu. Kendisi yine hak ettiği takdiri göremeyen filmlerden.













































5- Tree of Life / 2011

Bu filmin En iyi Sinematografi Akademi Ödülü'nü alamaması beni benden alıyor..




















6- Citizen Kane / 1941

Orson Welles' in sinema tarihini değiştiren, yön veren filmi, hangi en iyi kategorisinde anılmaz; söyler misiniz bana?





























Devam Edecek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder